Wystarczy poznać i przestrzegać kilku prostych zasad dotyczących ekspozycji stoisk i półek sklepowych. W ramach naszej „Akademii sera” zdradzamy kilka tricków, których zastosowanie bezpośrednio przełoży się na zwiększenie sprzedaży.
Podstawowe zasady prezentacji serów
- Ilość i różnorodność ma znaczenie. Wypełniona wieloma rodzajami serów lada wygląda atrakcyjniej i zachęca do zakupów. Skomponuj bogatą ofertę! Widoczność. Sery, których klienci nie widzą, nie zostaną sprzedane. Upewnij się, że wszystkie sery są widoczne!
- Ekspozycja promocji. Masz produkt w specjalnej ofercie, ser generujący największy obrót lub marżę lub taki z krótką datą ważności? Umieść go w najbardziej widocznym miejscu!
- Rodzaje serów. Klienci gubią się w ofercie i w rezultacie nie wiedzą, co kupić. Ułatw im wybór. Pogrupuj sery wg rodzajów, gatunków, kraju pochodzenia lub ceny! Estetyka. Na atrakcyjność stoiska wpływa jego estetyka oraz design sprzętu do krojenia serów. Poznaj ofertę firmy Boska Holland!
- Pamiętaj! Klient nie jest specjalistą w kategorii serów. Często z powodu braku znajomości asortymentu rezygnuje z zakupu lub kupuje produkt, który zna. To Sprzedawca powinien służyć fachową poradą i wykazać się dobrą znajomością towaru.